De oefening voor een kogelrond achterwerk is squatten. Je weet wel: door je knieën zakken en de voeten plat op de grond houden. We leerden het ooit van een Personal Trainer (echt) en vonden het erger dan erg.

Tegenwoordig zeggen we tegen onszelf dat het gewoon ligt aan onze Hollandse bouw. Alleen als we een heel dik boek onder onze hielen leggen, wil het wel lukken.
 
Wist je dat je door te squatten ook je bekkenbodem traint?
En dat het als je het vallei-orgasme wilt leren een echte aanrader is?
 
Deze lieverd is een vallei-vrouw in de dop. Dat zie je zo.
 
NB 36


Hoe zit dat met die spiergroep? Vrouwen besteden er weinig aandacht aan. Ja, het is de onderkant van je lichaam en we poepen, plassen, baren en seksen ermee, maar verder? De bekkenbodem is een ondergeschoven kind.
Gemiste kans, want een getrainde bekkenbodem vergroot je seksuele genot en je vitaliteit.
Als je de technieken van het vallei-orgasme leert, fungeert de bekkenbodem als 'transporteur' van de seksuele energie. Wil je dat goed laten verlopen, dan moet je de drie kringspieren los van elkaar kunnen bewegen.
 
Maar ook als je geen ambities hebt om een vallei-vrouw te worden kun je veel baat hebben bij deze training. Volgens de taoïsten is onze bekkenbodem namelijk zo lek als een mandje. Vroeger, toen mensen nog vaak gehurkt zaten in Azië doen ze het nog steeds waren de bekkenbodemspieren sterk en gezond. Nu zitten we in stoelen en hangen we op banken. Prettig, maar de gemiddelde westerse bekkenbodem hangt er op zijn minst wat slapjes bij. Volgens de taoïsten veroorzaakt dit een energielek in de kringloop van ons systeem. Met name seksuele energie sijpelt weg zonder dat je het weet. Gelukkig kun je de bekkenbodem trainen. Daardoor voel je je vitaler.
 
Je traint het slimst op momenten dat je moet wachten: waiting time is practice time. Waar je ook bent: op het perron, in de file, achter je bureau, in de tram, de bibliotheek, voor het stoplicht of tijdens een oersaaie vergadering: train je bekkenbodem. Niemand die het ziet.
Voortaan kies je in de supermarkt de langste rij en ga je aan de slag:

  • Knijp met je ogen en trek de kringspier rond de plasbuis op.
  • Maak konijnentandjes (trek je bovenlip op) en trek de kringspier rond de vagina op.
  • Pruil met je onderlip en trek de kringspier rond de anus op. 

Belangrijk: oefen altijd van voor naar achter. Oefen ook deze: span alle drie de bekkenbodemkringspieren aan door zachtjes de klank 't' te maken.
En losjes hè, niet te krampachtig, span aan en laat los.
Goed bezig.

Team Vallei

PS Voor de echte diehards: hier een instructiefilmpje om te leren squatten. Ga met je voeten naast elkaar staan en hou je rug goed recht. Zak naar beneden door je knieën te buigen. Zorg ervoor dat je billen goed naar achter steken en dat je rug recht blijft. Het beste is om tijdens de oefening je navel naar binnen te trekken. Hiermee span je je buikspieren aan. Zorg dat je niet te diep gaat. Een squat van 90° (waarbij je bovenbenen parallel aan de vloer zijn) is voor de meeste vrouwen haalbaar.

Plaats reactie (je naam wordt niet getoond)


Beveiligingscode
Vernieuwen